Po ubiegłorocznym starcie i zajęciu 32 miejsca w klasyfikacji generalnej Rajdu Dakar 2018 samochodem opartym na modelu Tivoli , SsangYong podjął kolejne wyzwanie i zdecydował się wystawić w edycji Rajdu Dakar 2019 nowy samochód , tym razem oparty na modelu Rexton.

Nowy Rexton DKR opracowany przez SsangYong Motorsport w Hiszpanii jest równie muskularny jak jego „cywilna” odmiana. Samochód jest przygotowany na wszelkie wyzwania jakie czekają go na bezdrożach Radu Dakar, jest bardzo mocny i szybki.

Samochód jest przygotowany do walki na trasie najtrudniejszego rajdu a jego nadwozie jest zamontowane na wielorurowym podwoziu wykonanym z chromo-molibdenu. Konstrukcja ta zapewnia dobrą sztywność. Samochód posiada dobry kąt natarcia i aerodynamikę, jest zwinny i łatwy w obsłudze. Zawieszenie obejmuje podwójne ramiona, amortyzatory King i spiralne sprężyny naciągowe, z hamulcami AP. Specjalne opony nie dość, ze są bardzo wytrzymałe i zapewniają bardzo dobrą przyczepność, nawet w najtrudniejszym terenie to mają możliwość regulacji ciśnienia z kokpitu. W ten sposób zaprojektowany samochód ułatwia pokonywanie skrajnie różnych trudności napotykanych każdego dnia na rajdzie od twardych i szybkich dróg pokrytych kamieniami do bardzo miękkich piaszczystych wydm.

Rexton DKR napędzany jest na tylne koła silnikiem o mocy 450 KM z momentem obrotowym sięgającym 1500 Nm, który rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy oraz osiąga maksymalną prędkość 195 km/h.

W celu uzyskania równomiernego rozkładu masy pojazdu pomiędzy przednią a tylna osią silnik został zamontowany centralnie.

Dla zwiększenia niezawodności pojazdu do sterowania parametrami silnika użyto sterownika firmy MoTec. Rozwiązanie to pozwala na zmiany parametrów silnika w czasie rzeczywistym i jednocześnie eliminuje potrzebne w samochodach seryjnych bezpieczniki oraz przekaźniki zwiększając niezawodność instalacji elektrycznej samochodu.

Samochód poprowadzi hiszpański kierowca Oscar Fuertes oraz Diego Vallejo jako pilot. Jest to ta sama załoga, która prowadziła z sukcesem SsangYong’a Tivoli w zeszłorocznej edycji Radu Dakar 2018.

Rajd Dakar to w tym roku 11 dniowe zawody z 10 etapami w całości położonymi w Peru. Podczas rajdu kierowcy pokonają ponad 5 000 km z czego 70% trasy znajduje się na wydmach i piasku.

Życzymy załodze SsangYonga bezpiecznego osiągnięcia mety na jak najwyższym miejscu w klasyfikacji rajdu.